رئیس اداره بازارهای سازمان بورس گفت: شرایط رکودی نگران‌کننده‌ای در بورس تهران وجود ندارد و وضع بازار در هفته جاری متعادل می‌شود.

بورس

محمودرضا خواجه‌نصیر گفت: اگرچه کاهش چند روز اخیر بورس نسبت به روند رو به رشد آن طی چند‌ماه اخیر قابل توجه بوده ولی با توجه به رشد 50درصدی شاخص بورس از ابتدای سال تاکنون، کاهش قابل توجهی در بورس تهران رخ نداده و حجم و ارزش معاملات رو به رشد بوده است. او افزود: در بازار فعلی به‌رغم اینکه کاهش قیمت وجود دارد، انباشتگی فروش و عرضه قابل توجه وجود ندارد. همچنین حقوقی‌ها به‌صورت مشخص خریدهای خوبی انجام دادند و عرضه افزایشی نبوده و در یک سطح باقی مانده است.

خواجه‌نصیر تأکید کرد:در حال حاضر خرید و فروش در بازار سرمایه با ابهام ناشی از تحولات سوریه همراه است اما تغییراتی که در ساختار دولت ایجاد شده می‌تواند رویکرد بهتری را به بخش صنعت بدهد؛ به همین دلیل برخی سرمایه‌گذاران در حال ایجاد سبدهای جدید سهام هستند.

ابزار حمایت داریم

خواجه‌نصیر گفت: اگر شرایط نگران‌کننده‌ای به‌وجود آید، ابزار کافی برای حمایت از بازار سرمایه وجود دارد ولی اعتقاد داریم در مقطع کنونی بورس نیازی به حمایت ندارد زیرا شرایط اضطراری در بازار حاکم نیست و بازار کاملا سر پاست و جریان خود را طی می‌کند. خواجه‌نصیر با اشاره به در راه بودن گزارش‌های 6ماهه شرکت‌ها توضیح داد: همانطور که در سال گذشته زمان ارسال گزارش‌های 6ماهه نقطه عطف بازار بود، امسال نیز گزارش‌های 6ماهه در بورس تهران انتظارات سرمایه‌گذاران را پاسخ می‌دهد.

روزهای پایانی افت شاخص

معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار هم گفت: روز دوشنبه بازار به تعادل رسید و در روزهای آینده انتظار بازاری مثبت می‌رود. علی صحرایی، با اشاره به اینکه بازار در حال تغییر جهت است، افزود: افت بازار چه از نظر اصلاح شاخص و چه از نظر اصلاح قیمت در برخی صنایع به پایان رسیده است، اما با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از این افت به‌دلیل ریسک سیستماتیک و آثار و تبعات ناشی از تهاجم احتمالی آمریکا به سوریه رقم خورده است، همچنان این ریسک می‌تواند بازار را تحت‌تأثیر خود نگه دارد.

صحرایی تأکید کرد: سرمایه‌گذاران اگر نگاه کوتاه‌مدت برای کسب سود را کنار بگذارند و با نگاه میان‌مدت و بلندمدت وارد بازار شوند، با افت‌های مقطعی از بازار خارج نمی‌شوند؛ چون بازار سهام در مقایسه با سایر بازارهای رقیب همچنان از شرایط ممتاز و متفاوتی در سوددهی و نقدینگی برخوردار است و سرمایه‌گذاران قطعاً پاداش صبر خودشان را دریافت خواهند کرد.

کد خبر 230434
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز